A DESCRIPTIVE STUDY OF TEACHING WRITING FOR FIRST GRADE OF SMPN 6 SRAGEN IN ACADEMIC YEAR 2015/2016

Nurseto, Bondan Wikandaru and Dr., H. Sujito, M.Pd (2017) A DESCRIPTIVE STUDY OF TEACHING WRITING FOR FIRST GRADE OF SMPN 6 SRAGEN IN ACADEMIC YEAR 2015/2016. skripsi thesis, IAIN Surakarta.

[img]
Preview
Text
3. Nurseto Bondan Wikandaru.pdf

Download (4MB) | Preview

Abstract

Key Words : Descriptive Study, Teaching Writing, Learning English. This research is aimed at observing teaching writing of English at SMPN 6Sragen in 2015/2016 academic year. The objectives of the study are 1. To know the teacher method in teaching writing for first grade student, 2. To know the media that used by the teacher to teach writing for first grade of SMPN 6 Sragen, 3. To know the material that used by the teacher to teach writing for first grade of SMPN 6 Sragen. The researcher used the descriptive qualitative study. This research described the teaching process of English at SMPN 6 Sragen. The data was taken from interview, observation, and document analysis. Based on the on the observation, interview and documents the researcher concluded that The method that used by the teacher in teaching writing are Grammar Translation Method, a technique normally use is questioning techniques. Asking question fundamental part of finding information and for subtle (otherwise) persuasion.The material that used by the English teachers are (1) Personal data, (2) Short functional text, (3) message and letter, (4) descriptive text, (5) procedure text. The media that used by English teachers are LCD, Real things, Picture,LKS or students supplementary book. Then the strategies that used by the teacher are: (1)implementing the procedure of teaching (2) personal spelling and grammar, (3) used picture and video, (4) playing games (5)looking for dictionary. Key Words : Descriptive Study, Teaching Writing, Learning English. Penelitian ini bertujuan untuk mengamati pengajaran Bahasa Inggris tentang writing di SMPN 6 Sragen tahun akademik 2015/2016. Tujuan dari penelitian ini adalah 1. Untuk mengetahui metode guru dalam mengajar writing untuk siswa kelas pertama, 2. Untuk mengetahui media yang digunakan oleh guru untuk mengajar writing untuk kelas 1di SMPN 6 Sragen, 3. Untuk mengetahui materi yang digunakan oleh guru untuk mengajar writng untuk kelas 1 di SMPN 6 Sragen. Peneliti ini menggunakan penelitian deskriptif kualitatif. Penelitian ini menggambarkan proses pengajaran bahasa Inggris di SMPN 6 Sragen. Data tersebut diambil dari wawancara, observasi, dan analisis dokumen. Berdasarkan pengamatan, wawancara dan dokumen peneliti menyimpulkan bahwa Metode yang digunakan oleh guru dalam pengajaran writing adalah Grammar Metode Translation, teknik biasanya menggunakan adalah teknik wawancara. Mengajukan pertanyaan bagian mendasar dari mencari informasi dan materi persuasion. Materi yang digunakan oleh guru dalam mengajar writing adalah (1) Personal data, (2) teks fungsional pendek, (3) pesan dan surat, (4) teks deskriptif, (5) teks prosedur. Media yang digunakan oleh guru bahasa Inggris yang LCD, hal nyata, Gambar, LKS atau mahasiswa buku tambahan. Maka strategi yang digunakan oleh guru adalah: (1) menerapkan prosedur pengajaran (2) ejaan pribadi dan tata bahasa, (3) digunakan gambar dan video, (4) bermain game (5) mencari kamus.

Item Type: Thesis (skripsi)
Subjects: 300 Ilmu Sosial > 370 Education
300 Ilmu Sosial > 370 Education > 373 Secondary education
Divisions: Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Maha siswa
Date Deposited: 07 Aug 2017 02:24
Last Modified: 07 Aug 2017 02:24
URI: http://eprints.iain-surakarta.ac.id/id/eprint/637

Actions (login required)

View Item View Item