PERILAKU BERBAGI PENGETAHUAN PADA KINERJA INOVASI PELAYANAN MELALUI BUDAYA TIM PT. POS INDONESIA KANTOR CABANG SURAKARTA

Nadia, Irhamna and Zakky, Fahma Auliya, SE., MM (2017) PERILAKU BERBAGI PENGETAHUAN PADA KINERJA INOVASI PELAYANAN MELALUI BUDAYA TIM PT. POS INDONESIA KANTOR CABANG SURAKARTA. skripsi thesis, IAIN Surakarta.

[img]
Preview
Text
SKRIPSI FULL.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

ABSTRACT This study aims to find out the direct influence of knowledge sharing behavior on the service innovation performance, and indirect influence mediated by the culture of the team. This research uses three variables that are knowledge sharing behavior as an independent variable, team culture as a mediation variable and service innovation performance as a dependent variable. The research uses primary data that is processed using SPSS software with path analysis technique. Population in this research is employees of PT. Pos Indonesia branch offices Surakarta, with criteria that have been determined by researchers. The measurements in this questionnaire use a scale of 1 up to 10 intervals and this study used a total of 80 respondents. The result of research indicates that: 1) Knowledgesharing behavior has a significant effect on team culture, 2) Knowledgesharing behavior has a significant effect on service innovation performance, 3) team culture has a significant effect on service innovation performance. Keyword: service innovation performance, knowledge sharing behaviour, team culture. ABSTRAK Penelitian ini bertujuan untukmengetahuipengaruhlangsungperilakuberbagipengetahuanterhadapkinerjainovasipelayanan, danpengaruhtidaklangsung yang dimediasiolehbudayatim. Penelitian ini menggunakan tiga variabel yaitu perilakuberbagipengetahuansebagai variabel independen, budayatim sebagai variabel mediasi dan kinerjainovasipelayanansebagai variabel dependen.Penelitianinimenggunakan data primer yang diolahmenggunakanperangkatlunak SPSS denganteknikanalisisjalur. Populasi dalam penelitian ini adalahkaryawan PT. Pos Indonesia kantorcabang Surakarta, dengankriteria yang sudahditentukanolehpeneliti. Pengukuran dalam kuesioner ini menggunakan skala interval 1sampai10 dan penelitian ini menggunakan kusioner berjumlah 80 responden. Hasil penelitian menunjukkan bahwa: 1) Perilakuberbagipengetahuan berpengaruh signifikan terhadap budayatim, 2) Perilakuberbagipengetahuanberpengaruh signifikan terhadapkinerjainovasipelayanan, 3) budayatimberpengaruh signifikan terhadapkinerjainovasipelayanan. Kata kunci: kinerjainovasipelayanan, perilakuberbagipengetahuan, budayatim.

Item Type: Thesis (skripsi)
Subjects: 300 Ilmu Sosial > 304 Factors affecting social behavior
300 Ilmu Sosial > 307 Communities
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam > Manajemen Syariah
Depositing User: Maha siswa
Date Deposited: 13 Oct 2017 03:21
Last Modified: 13 Oct 2017 03:21
URI: http://eprints.iain-surakarta.ac.id/id/eprint/895

Actions (login required)

View Item View Item