PERSEPSI MASYARAKAT NON MUSLIM TERHADAP MINAT MENJADI NASABAH BANK SYARIAH DI SURAKARTA

Nur, Rifai and Taufiq, Wijaya S.H.I., M.Si (2017) PERSEPSI MASYARAKAT NON MUSLIM TERHADAP MINAT MENJADI NASABAH BANK SYARIAH DI SURAKARTA. skripsi thesis, IAIN Surakarta.

[img]
Preview
Text
24. Nur Rifai.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

ABSTRACT This study aims to determine whether the perception variables of cognitive, affective perception and perception connative affect the interest become customers of Islamic banks in Surakarta. This study uses quantitative methods. Sampling techniques in this study using the formula Slovin, that obtained the total 100 respondents from a population of 122,130 inhabitants non-Muslim communities who are in Surakarta. Analysis of the data in this study using Multiple Linear Regression Analysis. From this study it can be concluded based on the statistical test that perception variables of cognitive, affective perception and perception connative together (simultaneously-Test F) has a positive influence on interest in becoming customers of Islamic banks. Based on t test, cognitive perception variable (X1), the perception of affective (X2) and the perception connative (X3) have a positive influence with a significant level of each of the variable interest become customers of Islamic banks (Y). From the regression equation, that variable cognitive perception, the perception of affective and conative perceptions affect the interest become customers of Islamic banks, this means that Ho is rejected and Ha accepted. The most dominant variable is a variable perception conative. Keywords: cognitive perception, the perception of affective, conative perceptions, interests become customers and non-Muslims ABSTRAK Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah variabel persepsi kognitif, persepsi afektif dan persepsi konatif berpengaruh terhadap minat menjadi nasabah bank syariah di Surakarta. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif. Tehnik pengambilan sampel dalam penelitian ini dengan menggunakan rumus Slovin, bahwasanya diperoleh jumlah responden 100 dari jumlah populasi 122.130 jiwa masyarakat non muslim yang berada di Surakarta. Analisis data dalam penelitian ini menggunakan Analisis Regresi Linier Berganda. Dari penelitian ini dapat disimpulkan berdasarkan uji statistik bahwa variabel persepsi kognitif, persepsi afektif dan persepsi konatif secara bersama- sama ( simultan-Uji F ) memiliki pengaruh yang positif terhadap minat menjadi nasabah bank syariah. Berdasarkan uji t, variabel persepsi kognitif (X1), persepsi afektif (X2) dan persepsi konatif (X3) memiliki pengaruh yang positif dengan tingkat signifikan masing-masing terhadap variabel minat menjadi nasabah bank syariah (Y). Dari persamaan regresi, bahwasanya variabel persepsi kognitif, persepsi afektif dan persepsi konatif berpengaruh terhadap minat menjadi nasabah bank syariah, hal ini berarti Ho ditolak dan Ha diterima. Variabel yang paling dominan adalah variabel persepsi konatif. Kata kunci : persepsi kognitif, persepsi afektif, persepsi konatif, minat menjadi nasabah dan non muslim

Item Type: Thesis (skripsi)
Subjects: 300 Ilmu Sosial > 330 Economics
300 Ilmu Sosial > 330 Economics > 339 Macroeconomics and related topics
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam > Perbankan Syariah
Depositing User: Maha siswa
Date Deposited: 06 Apr 2017 10:12
Last Modified: 06 Apr 2017 10:12
URI: http://eprints.iain-surakarta.ac.id/id/eprint/369

Actions (login required)

View Item View Item