PERILAKU IMPULSE BUYING INTENCE GENERASI Y PADA ONLINE STORE MEDIA SOSIAL (Studi Pada Mahasiswa IAIN Surakarta Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam)

Zaenudin, Muhammad Amir and Datien, Eriska Utami S.E., M.Si, (2018) PERILAKU IMPULSE BUYING INTENCE GENERASI Y PADA ONLINE STORE MEDIA SOSIAL (Studi Pada Mahasiswa IAIN Surakarta Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam). skripsi thesis, IAIN Surakarta.

[img]
Preview
Text
Full text pdf.pdf

Download (3MB) | Preview

Abstract

ABSTRACT This study aims to determine the influence of the situation factors (social influence, availability of time, availability of money, and credit / debit card facilities), and personal factors (mood, hedonic motive, lack of control, extraversion, and materialism) on the impulse buying intence behavior of Y generation IAIN Surakarta Faculty of Economics and Islamic Business Student at online store social media. The population in this study is all students of IAIN Surakarta Faculty of Economics and Islamic Business. The sample in this research is 100 respondents with non probability sampling technique. This research uses quantitative method and uses data analysis in the form of test instrument consisting of validity test and reliability test; classical assumption test consisting of normality test, multicollinearity test, heteroscedasticity test, and autocorrelation test; model accuracy test consisting of F test and coefficient of determination test; multiple linear regression analysis; and hypothesis test (t test) with the help of SPSS version 20.0. The variables in this study are situational factors (social influence, availability of time, availability of money, and debit / credit card facility), and personal factors (mood, hedonic motive, lack of control, extraversion, and materialism) as an independent variable, impulse buying intence behavior as a dependent variable. The results of this study show that the situation factors (social influence, availability of time, availability of money, and credit / debit card facility) have no effect on the impulse buying intence behavior of Y generation at media social online store at IAIN Surakarta Faculty of Economics and Islamic Business; personal factors (moods and hedonic motives) have no effect on the impulse buying intence behavior of generation Y at media social online store at IAIN Surakarta Faculty of Economics and Islamic Business; and personal factors (lack of control, extraversion and materialism) affect the impulse buying intence behavior generation Y at media social online store at IAIN Surakarta Faculty of Economics and Islamic Business. Keywords: situation factor, personal factors, impulse buying intence behavior, generation Y. ABSTRAK Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh faktor situasi (pengaruh sosial, ketersediaan waktu, ketersediaan uang, dan fasilitas kartu debet/kredit) dan faktor personal (suasana hati, motif hedonis, kurang kontrol, extraversion, dan materialisme) terhadap perilaku impulse buying intence generasi Y Mahasiswa IAIN Surakarta Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam pada online store media sosial. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh mahasiswa IAIN Surakarta Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam. Sampel dalam penelitian ini 100 responden dengan teknik non probability sampling. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dan menggunakan analisis data berupa uji instrumen yang terdiri dari uji validitas dan uji reliabilitas; uji asumsi klasik yang terdiri dari uji normalitas, uji multikolinieritas, uji heteroskedastisitas, dan uji autokorelasi; uji ketepatan model yang terdiri dari uji F dan uji koefisien determinasi; analisis regresi linier berganda; dan uji hipotesis (uji t) dengan bantuan SPSS versi 20.0. Variabel dalam penelitian ini adalah faktor situasi (pengaruh sosial, ketersediaan waktu, ketersediaan uang, dan fasilitas kartu debet/kredit), dan faktor personal (suasana hati, motif hedonis, kurang kontrol, extraversion, dan materialisme) sebagai variabel independen, perilaku impulse buying intence sebagai variabel dependen. Hasil penelitian ini menunujukkan bahwa faktor situasi (pengaruh sosial, ketersediaan waktu, ketersediaan uang, dan fasilitas kartu debet/kredit) tidak berpengaruh terhadap perilaku impulse buying intence generasi Y pada online store media sosial di IAIN Surakarta Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam; faktor personal (suasana hati dan motif hedonis) tidak berpengaruh terhadap perilaku impulse buying intence generasi Y pada online store media sosial di IAIN Surakarta Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam; dan faktor personal (kurang kontrol, extraversion dan materialisme) berpengaruh terhadap perilaku impulse buying intence generasi Y pada online store media sosial di IAIN Surakarta Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam. Kata kunci: faktor situasi, faktor personal, perilaku impulse buying intence, generasi Y.

Item Type: Thesis (skripsi)
Subjects: 300 Ilmu Sosial > 302 Social intercd /ction
300 Ilmu Sosial > 330 Economics
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam > Manajemen Syariah
Depositing User: Maha siswa
Date Deposited: 28 Mar 2018 01:11
Last Modified: 28 Mar 2018 01:11
URI: http://eprints.iain-surakarta.ac.id/id/eprint/1716

Actions (login required)

View Item View Item